یادداشت های سینمایی

نگاهی به آثار سینما - تلویزیون - تئاتر

آخرین نظرات

 

نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «امام جواد» (ع) از نیمه گذشت و به زودی نگارش آن به اتمام می‌رسد.

 

«محمد مهدی گمینی» نویسنده فیلمنامه درباره روند نگارش فیلمنامه  امام جواد (ع) گفت: بیش از  ۵۰ درصد  نگارش فیلمنامه انجام شده است. به دلیل پیچیدگی‌های زندگی امام جواد و ابهاماتی که در زندگی آن حضرت وجود دارد باید دقت لازم در نگارش فیلمنامه صورت گیرد. این نوع آثار باید به صورت سریال آماده شود اما فارابی تاکید داشت به صورت فیلم سینمایی آماده شود.

وی در ادامه گفت: ابهامات در زندگی امام جواد زیاد است و این کار نیاز به توضیح مناسب برای مخاطب دارد تا به شبهات پاسخ داده شود البته پشنهاد سریال را به فارابی دادم که مورد موافقت قرار نگرفت زیرا سریال سازی در دستور کار فارابی نیست و فیلم باید در ۹۰ دقیقه آماده شود. البته دوستان در فارابی معتقدند که فیلم می تواند در ۱۵۰ دقیقه آماده شود اما با وضعیت سانس‌های نمایش بهتر است در همان ۹۰ دقیقه نوشته وآماده شود.

گمینی در ادامه گفت: در حال حاضر نیتم این است که فیلم در ۹۰ دقیقه  آماه شود و برای رسیدن به یک فیلمنامه خوب تلاش کردم تا با حذف زوائد و حواشی لطمه‌ای به روایت زندگی امام جواد (ع) وارد نشود. امیدوارم به زودی نگارش آن را به اتمام برسانم .

وی در خاتمه گفت : تلاش می‌کنم تا با حذف دیالوگ ها و شخصیت‌ها اصل ماجرا که آمدن امام جواد (ع) به بغداد و  قضایای دارالخلافه مامون است به درستی نوشته شود.

 

منبع: فارس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم