یادداشت های سینمایی

نگاهی به آثار سینما - تلویزیون - تئاتر

آخرین نظرات

سریال ماتادور سریالی است که در اوایل مهر ماه 92 از شبکه 1 شروع به پخش شده است .

سریال ماتادور

ژانر این سریال اکشن است این ژانر در سینما و تلویزیون ایران کمتر مورد توجه قرار گرفته است و شاید این سریال آغاز کننده مسیر تازه ای باشد .

نحوه ی تصویر برداری این سریال هم سعی شده با حرکت های سریع و نماهای کمتر دیده شده (مثلا نما هایی که از برج میلاد نشان داده می شود) توجه مخاطب را به خود جلب نماید ...

نظر شما در مورد سریال « ماتادور » چیست ؟

در ادامه مطلب نظرات و نقد های خود را بیان کنید .


نظرات خود را در مورد بازیگران و تم اصلی داستان در بخش نظرات بیان کنید .


معمولا در فیلم های اکشن ایرانی یکی از مسائلی که بیش از پیش مورد توجه است فیلمنامه است و اکثر فیلم های اکشن از داستان و پیرنگ خوبی بهره نمی برند .بازیگران این فیلم هم بسیار شناخته شده و استار هستند ، پولاد کیمیایی پوریا پورسرخ سام درخشانی و حتی روشا ضیغمی (خواهر نیوشا ضیغمی )!

نوسنده این مجموعه آرش قادری است همان نویسنده ی سریال هوش سیاه 2 که تقریبا خاطره ی خوب هوش سیاه 1 را در ذهن ما از بین برد ...

...این نوشتار تکمیل تر خواهد شد ...


نظرات خود را با ما در میان بگذارید


 

نظرات  (۲۹)

سلام فقط برای مجید واشقانی میشه تحمل کرد مجید یه چیز دیگه اس😁
خیلی خوب بود سریال قشنگیه فقط اون قسمتی که آقای سام درخشانی شهید شد من کلی گریه کردم

فقط اونجاش خیلیییی مسخره بود که تا پلیس اومد جلوی خلافکاره دستاشو سریع گذاشت رو سرش.... یعنی از خنده مردم. وای خدا این سریال فکر کنم طنز پلیسی بود. آخه یعنی طرف هیچ تلاشی نمیکنه فرار کنه بچه هم که باشی این حرکت رو باور نمیکنی.

سلام خدمت همه دوستان.
دوستان به موارد خوبی اشاره کردن.نقص های این سریال خیلی زیاد بود.از همه بدتر نقش خانم فراهانی بود که اصلا برا کاراکتر مورد نظر مناسب نبود(خصوصا با اون کلاه مسخره)
اینکه همه ماموریتها تو ثانیه های آخر با موفقیت تموم بشه هم خیلی کلیشه ای بود و نکته جالب دیگه هم تو تعقیب و گریزها بود.تو چند صحنه از قسمت اول کیلومتر ماشین رو نشون میده که اگه دقت کنید تو یکیش سر پیچ سرعت کمتر از20 هست و یکی هم حدود 40 در حالی که باید قائدتا تو همچین تعقیب و گریزی سر پیچ ها سرعت حداقل 60 الی 80 باید باشه .بهتر نبود حواسشون به این سوتی ها میبود؟!؟
با سلام خدمت شما  ......... 

این سریاله  کلا مزخرفـــــــــــــــــــــــــــــــــــ بود  ....  من خودم عاشق فیلم های پلیسی هستم  ..... 
ولی تو این سریاله این ماموریت هاشون خیلی خیلی مزخرف بود ... یعنی یه جوری اینا برنامه ریزی کرده بودن که همه ماموریت هاشون تو دقیقه  90 اونم با موفقیت تموم می شد .... 
در اخر می خواستم بگم که وقت مردم خیلی با ارزش تر از اینی است  که بشینند و فیلم های تخیلی  را نگاه کنند

با تشکر از شما 
سلام میکنم به همه ی ماتادوری ها در جواب به اقا بهزاد میگم که اسم این سریال خیلی خوب بود
ماتادور هم اسم خوبی هست هم سریال بسیار بسیار بسیار خوبی هم بود. من پیشنهاد میدم که سری دومی هم داشته باشه. من و چند نفر از دوستانم در مدرسه داریم ماتادور رو بازی می کنیم.
۲۹ آبان ۹۲ ، ۱۳:۲۹ سینمای ایران

با سلام

سایت سینمای ایران به نشان kargardan.org  مدتی است که راه اندازی شده.

این سایت حاوی اطلاعات عوامل سینما و همچنین اخبار سینمای ایران است.

شما می توانید رایگان در کلوپ علاقه مندان به سینمای ایران عضو شوید و اطلاعات، ویدئو ها و تصاویر خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

در سایت کارگردان می توانید به صورت رایگان آگهی درج نمایید. خصوصا علاقه مندان به سینما و بازیگری می توانند خود را در سایت کارگردان معرفی نمایند.

همچنین در صورت تمایل به حمایت از این سایت میتوانید ما را با نام سینمای ایران لینک نمایید.

b nazare man k faqat efe bud....ie chiz e jalebi k has migan in jur mamura asan einak aftabi nabaiad bzanan ama ina khodeshuno koshtan ba in ray ban ha shun
تو یکی از صحنه هاش که تصویرش رو تو روزنامه دیدم نیروی ویژه پلیس !!!!!!!!!!!!!! با تفنگ بادی در حال نشونه گرفتن است یعنی واقعا گرفتن یک اسلحه از پلیس یا ارتش برای فیلم برداری انقدر سخته که بجاش از تفنگ بادی استفاده می کنند ؟ مسخره کردن خودشون رو
خیلی سریال خوبی بود عالی......
چی بگم والا حیف اون همه وقت و سرمایه و بازیگر و ... خیلی بهتر میتونست باشه  آخه کسی رو که این همه اطلاعات داره که نمیکشنش یه گلوله میزنن تو پاش ازش اطلاعات میگیرن . بعضی جاهاش بچه گانه بود 

فیلمنامه افتضاح بود
به عنوان مثال چرا در صحنه های تعقیب و گریز، درخواست نیروی کمکی نمیشد؟ بیسیم زدن برای اینکه بقیه نیروها مسیر فرار مجرم رو مسدود کنن غیرممکن بود؟
افتضاح بود.وای بر مردم ایران که اگه بخوان ساکت بمونن.مردم رو دیگه بدجور خر فرض کردن.......متاسفم برای کشورم
به نظر من اسم سریال آماتور بود بهتر بود تا ماتادور؛
 خیلی ضعیف و فوق العاده مسخره بود تعجب می کنم از این همه بازیگر که توی این فیلم مسخره بازی کردن ... بزرگترین سوتی فیلم هم رد شدن کیروش مربی تیم فوتبال بود که خیلی خیلی ضایع خندید آخه سوتی به این بزرگی عوامل کور بودن ندیدن؟؟؟؟!!!! همچنین راه رفتن روشا ضیغمی روی سقف قطار و کشته شدن سام درخشانی خیلی مسخره بود اخه شعله انفجار کامیون نفت کش اینقدره؟ انگار یه موتو منفجر شده بود!  .... خودشونو مسخره کردن با این فیلمشون ...
باعرض سلام خدمت دوستان گرامی
1-ضعف در فیلمنامه این سریال رو دوستان عنوان کردند،اما من می خوام بدونم چطوری یک تانکر که ادعا میشه پر از سوخته،اما با محور سوم بالا (در تانکر های جدید سه محور، وقتی خالی هستند یک محور با جک های هیدرولیک از سطح زمین جدا می شود تا استهلاک کمتر شود) با اون وضعیت تابلو که داد میزنه من خالی ام! چطوری باور کنیم که منفجر هم میشه؟

2-چرا تو این سریال قانون پایستگی جرم نقض میشه و هرچی منفجر میشه هیچ بقایایی ازش باقی نمی مونه و همه ش به شعله تبدیل میشه؟
یعنی عزیزان دست اندرکار این سریال برای الگو گیری یک بار سریال کبری11 را نگاه نکردند؟

3- این شخصیتی که خانم فراهانی بازی می کنند رو چجوری باید به عنوان شخصیت منفی به خودمون بقبولونیم؟ یاد ناتاشا سریال خواب و بیدار بخیر!




پاسخ:
نکات جالب و قابل توجهی رو بیان کردید .
ممنون
۱۸ مهر ۹۲ ، ۲۰:۲۷ شاهرخ سعیدی
فقط میونم بگم جلوه های ویژه سریال خیلی ضایع و بی خاصیت بود یکی هم نمیگه آقای فرهاد نجفی شما که بلد نیستی به خوبی جلوه های ویژه رو طراحی کنی چرا جوگیر میشه میخوای همه کار هارو خودت انجام بدی حیف بازیگران که تو این سریال حروم شدند.خیلی بی تجربه هستی آقای نجفی
ضعف بسیار در فیلمنامه،واقعا نمیدونم سریالهاى ما به کجا دارن میرن وخیلى ناراحت میشم که بیننده رو احمق میدونن.واقعا اونا سریالهاى روز دنیا رو نمى بینن،و تازه دوست دارن که بیننده بشینه و تا آخر سریال رو ببینه،من خیلى دوست دارم سریالهاى خودمونو ببینم ولى با این روند باید بشینیم همون سریالهاى چرت ترکو ببینیم بهتره،میخندیم سرمون گرم میشه،از دست سریالهاى خودمون عصبانى ام باز سریالهاى سالهاى قبل،ى چند تا خوب داشتیم،الان فیلم پلیسى میبینیم که نمیدونم چى بگم هم پلیس احمقه هم بد منها,آخه چرااین همه پول خرج سریالى بشه که ارزش دیدن نداره.

من فقط لحظه ای که سام توی فیلم شهید شد تا 10دقیقه داشتم گریه میکردم.

ولی بازیگرای فیلم خیلی عالی بازی میکنن
۱۷ مهر ۹۲ ، ۲۳:۴۳ توحید عالی نژاد
 فیلم قشنگیه!!!!ولی نتونستن جاهای اکشن رو در بیارن وهمچنین شهید شدن اقای سام درخشانی مسخره بود چون اون میتونست قبل از منفجر شدن نفتکش خودشو پرت کنه بیرون و اون لحظه ای که اقای تیرداد کیایی از اون ماشین بی ام و که منفجر میشه سالم بیرون بیاد غیرممکنه چون تولحظه منفجر شدن تصویر نشون میده که تو ماشینه وبه هدیه خانوم میگه که ماشینو نگهدار..........
بهترین فیلمی که تا الان دیده بودم وهمچنین از بازیگر های برجسته و لایقی استفاده شده است.
فقط من نمیدونم این تصویر برج میلاد چه ربطی به ماتادور داره؟اهای...کسی باسخگو نیست؟
پاسخ:
باید کارگردان سریال پاسخگو باشه .
چون ژانر سریال اکشن هست این نوع فیلمبرداری به اکشن تر شدن فیلم کمک میکنه .
۱۶ مهر ۹۲ ، ۱۹:۰۱ علی کریمی
سلام. بهتر از این هم می شد کار کرد. مقداری ضعف فیلم نامه و نگرفتن بازی از بازیگران . مقداری احساس می شود روال کار آبکی شده و کارگردان نیش ترمزهایی در دقایقی از کار زده است. ولی به نظر من که خودم صدا و سیمایی هستم اینکه بهتر از این هم می شود کار کرد.
از اسم و تیزر تبلیغی ابتدافکر کردم فیلم جالب است اما بعد از پخش واقعا مسخره بود. حتی جلوه های ویژه آن یه چیط شبیه فیلم های چارلی چاپلین ! بود. دوستان بالا درست میفرمایندو از آنجا که خودم مدتی در تیم تشریفات بودم باید بگم حفاظت شخصیت ها در مراسم دست نهاد دیگری است نه پلیس اون هم گروه ویژه ! ضمنا یعنی ما در این مملکت اطلاعات , حفاظت و ... نداریم که باید مثل فیلم های وسترن دهه 1940 یک کلانتر مسئول همه چیز! اون هم در تهران بزرگ باشه! صحنه های مسخره ای چون اتاق کنترل صفحه سبز با جی پی اس همه فن حریف.البته این صحنه من و بیشتر یاد کارتون کارگاه گجت میندازه!!!! امیدوارم دوستان نویسنده و کاگردان کمتر به هند سفر کنند. در آخر نکته ای که شما را عاشق این مجموعه ی سراسر هیجان!!!!! میکنه  تمام شدن های ناگهانی آن هست که با گرفتن زمان می توان بر این مشکل فائق  امد.

ضمن عرض خسته نباشید به کلیه عوامل سریال

پخش تیزرهای سریال قبل از پخش بسیار جذاب و  قابل تقدیر بود .

ولی متاسفانه  ریتم داستان و صحنه های اکشن  بسیار نمایشی و  بدون شور هیجان بود بخصوص سکانس  تعقیب و گریز اتوبان با نفتکش  واقعا  ضعبف بود و هیچ وقت  چند نیروی پلیس  امنیتی  برای  صحبت  در مورد کارشون در  رستوران  قرار نمی گذارند ولی در این سریال  این اتفاق افتاد ولی فکر کنم تو رستوران قرار بوده  جلسه دور خوانی سناریو باشه و کارگردان بدش نیومده   چند پلان  هم  تو این رستوران بگیره  و بره

حرکت  اسکورت و تشریفات در خیابان ها  زیادی ریلکس بود .

ولی  بازی  بی نظیر  پولاد کیمیایی  و  بقیه  بازیگران  نمیشه از یاد برد واقعا  خسته نباشید به امید  ساخت سریال های اکشن و پلیسی ماندگار در ایران عزیز .

یعنی سام درخشانی نمی تونست خودش رو از نفت کش پرت کنه بیرون ، بعد منفجر شه!!!!!!!!
البته من احساس می کنم زنده است ، با استناد به عکس های توی نت که یه جایی کنار لیندا کیانی ایستاده!!!! ، شاید هم پشت صحنه است و یا فیلم عوض شده !!!

مزخرف ترین فیلم که تا حالا دیدم بود. یه جورایی تیم حفاظت ، تشریفات ، اطلاعات ، پلیس ما رو به مسخره گرفته بود. کجای ایران یادنیا همه کارهای تشریفاتی ، تجسس را یک یا 4 نفر بخصوص درباره یک شخصیت ، بمب گذاری انجام می دهند. شبیه فیلم هندی های سی سال پیش بود.

مزخرف ترین فیلم که دیده بودم پر از ایراد ، شبیه فیلم های هندی ، یه جورایی اطلاعات ، پلیس ، حفاظت ، تشریفات ایران را به مسخره گرفته کجا دیدید مسئول عملیات خودش همه کارهای تشریفاتی و تجسس رو انجام بده .

خیلی دلم میخواست به کارگردانش میگفتم این فیلمو بچه 5 ساله طراحی کرده یا یه آدم عاقل..

پاسخ:
ضعف فیلمنامه دراین فیلم خیلی چشم گیر هست .

صحنه کشته شدن سام درخشانی خیییییییییییییییییلی مسخره بود. اگه فیلنامه هم ضعیف بوده از کارگردان و یا حتی بازیگرای به اون خوبی اجرای همچین صحنه ای بعید بود... واقعا اون لحظه حالم از سریال بهم خورد و منی که اونقدر این سریال رو دوست داشتم بعید میدونم دیگه نگاش کنم

بدترین فیلمی که تاحالا دیدم بوده
پاسخ:
تنها نکته ی مثبت بازیگرانش هستند .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم