یادداشت های سینمایی

نگاهی به آثار سینما - تلویزیون - تئاتر

آخرین نظرات

برای اینکه بدانیم این حساسیت ها نسبت به ساخت فیلم لاله برای چیست و از کجا نشات می گیرد، ابتدا به معرفی شخصیت اصلی فیلم، یعنی خانم "لاله" می پردازیم...

لاله صدیق

متولد 1355 تهران

فرزند ارشد خانواده

فارغ التحصیل مدیرت صنعتی و مهندسی صنایع

عاشق رانندگی

زنی که به عناون تنها زن حاضر در مسابقات رالی ایران شناخته می شود.

نکته جالب اینکه در بسیاری از محافل با افتخار از وی به عنوان اولین زنی که در یک رقابت ورزشی در کنار آقایان قرار گرفته نام برده می شود!(نقل از ویکی‌پدیا)

حتی بی بی سی مستندی از زندگی این راننده زن ایرانی تهییه کرد و به بررسی چالش‌ها و موانع زنان ایرانی برای شرکت در مسابقات پرداخت و همچنین مشکلات لاله صدیق برای کسب جواز مسابقه با مردان پرداخته‌ و او را با آنجلیا جولی مقایسه کرده‌است!!!(در نقش آنجلینا جولی پشت فرمان/سایت آفتاب)

حتی داریس بازرگان تهیه کننده این فیلم درباره "لاله" می گوید: "حالا لاله صدیق تبدیل به سمبلی برای دختران جوان ایرانی شده است"(در نقش آنجلینا جولی پشت فرمان/سایت آفتاب)

همه این مسائل را بگذارید در کنار دو بار تخلف "لاله" در مسابقات قهرمانی کشور!(به نقل از فارس)

بار اول در سال 86 که منجر به پس گرفتن عنوان قهرمانی از وی و همچنین محرومیت یکساله وی شد و بار دوم نیز در سال 89 که عنوان قهرمانی باز از وی پس گرفته شد.

حال چنین زنی می خواهد در یک پروژه 5 میلیاردی توسط کارگردانی به نام اسی نیک نژاد(نه اسدالله نیک نژاد) به عنوان یک زن ایرانی موفق به جهان و جهانیان معرفی شود!!!

لاله چه خصوصیت بارزی دارد که باید الگوی زنان ایرانی شود.

تا قبل از مطالعه در مورد لاله با خودم می گفتم من که با رانندگی زنان مخالف نیستم، می توانم در مطلبم از "لاله" حمایت اما درمورد پروژه "لاله" بحث اولویت های مهمتر از این پروژه را مطرح کنم. اما ...

چرا دختری که بی بی سی وی را به عنوان الگوی دختران ایرانی می داند و وی را با آنجلیا جولی مقایسه می کند و از وی به عنوان اولین زن حاضر در رقابت های ورزشی در کنار آقایان نام می برد، با هزینه میلیاری بیت المال به عنوان الگوی زن ایرانی معرفی بشود؟!

منبع خبر

نظرات  (۱)

۲۷ اسفند ۹۳ ، ۱۹:۳۳ سینما مان شان
راستش قضیه فیلم لاله و مخالفان وموافقانش چنان بیهوده و مضحک پیچیده شد که آدم تصور میکنه وسط یه فیلم گروتسکه!یعنی اصل موضوع خودش گروتسکه:یه آقای مدیر دولتی میخواد در مورد یک بانوی جوان و موفق(با توجه به دو بار تقلب اثبات شده در مسابقات و اقدام به گرفتن پناهندگی از کشورهای دیگه)فیلم بسازه.اولش همه چی در سکوته ولی وقتی سه میلیارد تومن از بودجه دولتی کشور به پیش ساخت این فیلم اختصاص پیدا کرد،همه کارگردانها و فیلمبردارها وگریمورها و... فهمیدن یه جای کار مشکل داره و کنار کشیدن.بعد اسی نیک نژاد(مردی که سابقه درخشان و اخلاق گرایی در آنسوی مرزها داره!)میاد وسط ماجرا و چهار میلیارد دیگه میگیره تا بره تحقیق کنه!صدای مطبوعات درمیاد و اون آقای دولتی(که اسمش جواد ش)هست میزنه توی دهن همه و مصره تا فیلمو بسازه.بعد پای مجلس میاد وسط(منظور مجلس قانونگذاری یک کشوره!)اما جوادآقا حاضره به طرز مشکوک ومضحکی همچنان پافشاری کنه که پروژه لاله خانوم انجام بشه.کلا یه کشور به هم میریزه وجواد آقا همچنان از لاله دست نمیکشه.احتمالا قولی داده که اگه عقب بکشه،مشکلات خانوادگی دیگه ای تهدیدش میکنه!سوال اینه:آخه چرا باید یه خانم اینطوری این همه برای یک مدیر دولتی مهم باشه؟!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم