یادداشت های سینمایی

نگاهی به آثار سینما - تلویزیون - تئاتر

آخرین نظرات

دانلود مستند « مهار نشده » در ادامه مطلب ...

یک دانشجوی پاکستانی به نام محتشم که در مورد پرونده ی اتمی ایران تحقیق میکند و با سیاسیون مصاحبه میکنداو در این مسیر با چهره های متفاوتی نظیر احمد شیرزاد نماینده جنجالی مجلس ششم، تیری میسان نویسنده رانده شده از فرانسه و مرضیه هاشمی (میلانی فرانکلین) خبرنگار سیاه پوست آمریکایی تبار روبرو می شود...

 نادر طالب زاده در نشست نقد و بررسی مستند "مهارنشده" درباره مستند سازی برای جمهوری اسلامی ایران گفت: در این زمینه کار زیادی نشده است. ما باید از 30 سال پیش به فکر تربیت نیرو برای این کار می بودیم و نیروهای متخصص را آموزش می دادیم. زمانی که به ایران برگشتم یک فیلم به اسم واقعیت ساختم که به ماجرای گروگان گیری و نحوه برخورد رسانه های آمریکا با این موضوع در ایران اختصاص داشت.
وی افزود: در آن زمان 10 نفر را آموزش می دادند کافی بود. چون آن ها نیز دیگران را تربیت می کردند. اما چون اصلا به این مسئله فکر نکرده ایم کاری هم انجام نشد. زمانیکه کسی از ما حمایت نکرد ناامید شدیم و خودمان این کار را شروع کردیم. از این دوره ها اگر 4 یا 5نفر هم آموزش ببیند برای انجام کارهای ماندگار کافی است.
طالب زاده با اشاره به اینکه مسائل حزب الله و انقلاب اسلامی شوخی بردار نیست اضافه کرد: دشمن و رقیب خیلی سخت در صحنه حضور دارد . مقابله با هجمه رسانه های غربی در حیطه وظایف جمهوری اسلامی است ، چون آن ها کاملا شیطانی، بی منطق و شرور برخورد می کنند. آن ها با یک برنامه منظم و یکدست مبارزه با ما را آغاز کردند و یکی از آن ها بهانه گیری بر سر موضوع انرژی هسته ای بود.
وی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران سخت پای این موضوع ایستاده اما از آن زمان تا کنون ما نیاز داشتیم که کارمان مستندسازی شود. باید چیزی بسازیم که با نگاه بین المللی رسانه ای مقابله کند. جنگ نرم کاملا سیاسی است و اسلام را تهدید می کند. برای دفاع در برابر آن یک اراده منسجم نیاز است. این یک صحنه نبرد جدی است که ادامه هم دارد.
طالب زاده تصریح کرد: تلویزیون نقش مهمی در این زمینه دارد. اما مستند مهارنشده را تلویزیون نساخته و توسط یک گروه دانشجو ساخته شده است.من خیلی تعجب کردم که این فیلم توانست مطرح و دیده شود. این دوستان سازنده رشته تحصیلی شان رسانه نبوده ودانشجوهستند.
وی با بیان اینکه ما نیاز به کارهای اساسی در زمینه مستندسازی داریم بیان داشت: نسل جدید ما آمادگی آن را دارد که بتوانند پیشرفت کنند. الان میوه جمهوری اسلامی ایران به بار نشسته و نباید بگذاریم بخشکد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برای دانلود اینجا کلیک کنید.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

حجم 500مگ

حجم زیاد است ولی واقعا می ارزد !

این مستند اثری متفاوت از موسسه ی سفیر است و کارگردان آن مصطفی رضوانی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم