یادداشت های سینمایی

نگاهی به آثار سینما - تلویزیون - تئاتر

آخرین نظرات

دراماتیک ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان:

 

فیلمهای دراماتیک یکی از شکل های نمایشی است که ریشه در مناسک یونان باستان دارد . تم غالب در اینگونه فیلمها تقدیر و ناتوانی انسان است که به گونه تأسف و غم مخاطب را برمی انگیزد . برخی از فیلمهای دراماتیک با انواع ژانر همچون ژانر کمدی ترکیب می شود و تراژیک کمدی را ارائه می دهند که تأثیر عمیقی بر مخاطب می گذارد . در این گزارش به معرفی غمگین ترین فیلمهای تاریخ سینما که معمولا  عاشقانه هستند می پردازیم...

 

به نام خدا

 

 

«پچ آدامز» (Patch Adams)
«پچ آدامز» (Patch Adams)

«پچ آدامز» (Patch Adams)

«پچ آدامز» با بازی «رابین ویلیامز» برگرفته از داستان واقعی پزشکی به نام «پچ آدامز» است که در ظاهر یک دلقک ، بیمارانش را در روند غلبه بر بیماری کمک می کند.

 

 

 «امید شناور»‌ (Hope Floats) محصول ۱۹۹۸

«امید شناور»‌ درامی رومانتیک با بازی «ساندرا بولاک» است و جریان زنی است که متوجه خیانت همسرش می شود و برای رهایی از این شکست به همراه دخترش به زادگاهش برمی گردد. در حالی که سعی دارد زندگی جدیدی را آغاز کند با یکی از هم کلاسی های قدیمی اش آشنا می شود.

 

 

 

پلی به ترابیتیا (Bridge to Tearabithia) محصول ۲۰۰۷

«پلی به ترابیتیا» داستانی رومانتیک و کودکانه با بازی «جاش هاچرسون» و «آنا سوفیا راب» است که دوستی عمیق دو همکلاسی را به تصویر می کشد . «آنا سوفیا» در نقش دختربچه ای با همکلاسی اش به نام «جس» به سرزمینهای خیالی در جنگل قدم می گذارند و ماجراهای زیادی را تجربه می کنند . جس در نهایت یک روز با جسد «آنا» که در جنگل افتاده مواجه می شود.

 

 

 

«تایتانیک» (Titanic) محصول 1997

«تایتانیک» (Titanic) محصول ۱۹۹۷

«تایتانیک» (Titanic) محصول ۱۹۹۷

تایتانیک در کنار صحنه های رومانتیک ،‌ از ۶۵ درصد صحنه های غمگین و تراژدی مخصوصا در اواخر فیلم برخوردار است.

  

 

 

«داستان عشق» (Love story) محصول ۱۹۷۰

«داستان عشق» دوستی دو دانشجو از طبقه مختلف اجتماع را به تصویر می کشد . رابطه آنها به عشق و ازدواج منتهی می شود ولی زمانی که آنها در انتظار فرزندشان هستند ،‌زن به دلیل بیماری مرموزی از دنیا می رود.

 

 

 

«دفترچه» (Notebook) محصول ۱۹۹۶

«دفترچه» درامی درباره زوجی سالمند است . زن دچار بیماری آلزایمر است و مرد برای تقویت حافظه او به خواندن خاطرات جوانی شان از روی یک دفترچه می پردازد.

 

 

 

«نامادری» (Stepmom) محصول ۱۹۹۸

«نامادری» اولین همکاری «جولیا رابرتس» و «سوزان ساراندون» است. داستان فیلم درباره زنی است که پس از جدایی از همسرش ، زندگی را با دو فرزندش ادامه می دهد و زمانی که او متوجه بیماری سرطان می شود با همسر جدید شوهرش رابطه ای دوستانه برقرار می کند و کودکانش را دست او می سپارد.

 

 

 

«راستی دوستت دارم» (P.S. I Love You) محصول ۲۰۰۷

جریان زوجی رومانتیک است که مرد در سی امین سال تولد همسرش بر اثر سرطان از دنیا می رود. زن که همواره با فکر همسرش زندگی می کند متوجه ارسال نامه هایی از طرف او می شود.

«داستان عشق» (Love story)

«داستان عشق» (Love story) – محصول ۱۹۷۰

  

 

 

«دخترم» (My Girl) محصول ۱۹۹۱

دختر بچه ای که جز یک مادربزرگ بیمار و پدر پر مشغله در دنیا ندارد ، رابطه دوستی عمیقی را با پسربچه همسایه که از بیماری واکنش آلرژیک رنج می برد ، آغاز می کند ولی دوستی آنها با فوت پسربچه به پایان می رسد.

 

 

 

«سواحل» (Beaches) محصول ۱۹۹۸

جریان دو دوست که پس از ۳۰ سال بار دیگر هم دیگر را پیدا می کنند در حالی که یکی از آنها به خاطر بیماری خطرناکی آخرین روزهای عمر خود را سپری می کند

منبع:مد و مه

 (سینما خبر) انتشار در مد و مه ۲۶ بهمن ۱۳۹۱

نظرات  (۱)

salam
پاسخ:
علیک سلام !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم