یادداشت های سینمایی

نگاهی به آثار سینما - تلویزیون - تئاتر

آخرین نظرات

سریال پانزده قسمتی « ستاره حیات » از اواسط مرداد ماه روی آنتن شبکه ی 3 سیما رفت .

نظر شما در مورد این سریال چیست ؟

نظرات خود را در ادامه مطلب بیان کنید ...

در خلاصه ی این سریال آمده است :

«  این مجموعه  تلاش دست اندرکاران یک پایگاه اصلی اورژانس تهران را به تصویر میکشد . این پایگاه در یک زمین اجاره ای برپا شده است و مالک زمین  قصد تصرف ان را دارد . تلاش رئیس پایگاه برای ابقای پایگاه در نهایت به موافقت مالک می انجامد .در این مجموعه در هر قسمت یک ماموریت اورژانسی مهم از قبیل سقوط از کوه ،آتش سوزی ،سکته های قلبی و مغزی ،تصادفات و ...به تصویر کشیده میشود .هرکدام از نیروهای اورژانس نیز خود درگیری ها و قصه  های خود را دارند که در طول مجموعه با آنها آشنا می شویم »



نظر شما در مورد این سریال چیست ؟



نظرات  (۲۲)

من تنها به خاطر حضور کامران تفتی این سریال رو تماشا میکنم از شبکه آی فیلم ، تنها همینو بس
سلام.وبسایت خیلی خوب و جامعی دارید.ممنون
سلام.وبسایتتون فوق العادس.به کارتون ادامه بدین
جالب اینجاست که مدیران شبکه هم اعتراضی به کارگردان و تهیه کننده این سریال ضعیف نمی کنند.واقعا برای صداوسیما متاسفم که با برنامه ها و سریال های آبکی به شعور مردم توهین می کنند.

درسته فیلم یک مقدار مصنوعی بود. اما تمام مشکلات تکنسین ها رو نشون داد دیگه...

دیگه چی میخواید...

شاید چون تمام مشکلات را نشان داده به نظر بد میاد... 

پاسخ:
نوع بیان داستان ها در فیلم های خیلی مهم هست و شاید یکی از دلایلی که این سریال نتوانسته با مخاطب ارتباط بر قرار کنه همین طرز بیان داستان هست...
حیف کامران تفتی و بقیه بازیگرای خوب که تو این سریال بازی کردن .سوژهای بکری میتونستن در بیارن که تازگی هم داشت اما متاسفانه اینطور نشد.

سلام

همکار عزیز ما هم همین نظر رو داریم .من و بچه های پایگاه متاسفیم چون فرصت خوبی را از دست دادیم چون میتونسیم با مردم حرف بزنیم و بگیم چگونه کار میکنیم .زندگی در یک پایگاه 20 متری 5 نفر ادم سخت نیست تا اینکه ما بیاییم مسئول پایگاه را مسئول عاشق کردن تکنسین های و بچه های دیسپچ نشون بدیم با اون قیافه به قول پزشک معالجش فولکس غورباقه ایش.خدا از این کارگردان نگذره که اینکاره نبود و اومد سریال ساخت.فقط در خراب کردن شخصیت یک تکنسین زحمتکش اورژانس که تلاش میکنه کارش خوب باشه و خدا و مردم ازش راضی باشن تلاش کرد و رزومه و جیب خودشو پر کرد اون مهندس بیخود که معلوم نیست در عسلویه چه غلطی میکنه بگه که از روی نعش من باید رد شی که بعد خانم من هم بگه کاش داداش هم همینو گفته بود!!!!!

من هنوز نمی دونم اونهمه کارشناس خرفت کدوم گ.... بودن که مراقب باشن چی ساخته میشه!!!

الان وجدانشون راحته خدا وکیلی!!!

با سلام
ای کاش دخالتها و بی احترامی های خیلی از آدمها در ماموریتها و همچنین شرایط فوق العاده طا قت فرسای کار در اورژانس بازتابی در این سریال داشت ....
اورژانس تنها ارگانی در کشور میباشد که به دلیل رایگان بودن خدمات  و درآمدزا نبودن نه تنها مورد حمایت قرار نمیگیرد بلکه مورد بی مهری دستگاههای متولی و مسئول نیز میباشد....
در طول 6 سال فعالیت در اورژانس 2 بار در ماموریتهای تصادفی مورد ضرب و شتم قرار گرفتم در حالی که بر بالین بیمار در حال انجام وظیفه بودم.....
در بسیاری از ماموریتها زمان رسیدن ما زیر 5 دقیقه ما میباشد اما افراد حاضر در صحنه با شکایت از تاخیر و با بی انصافی تمام به فحاشی و توهین میپردازند....
فقط خدا میداند که کار در اورژانس تا چه اندازه غیر قابل تحمل میباشد پس از همه دوستان خواهش میکنم با دید بازتری نگاه کنند...
تکنیسین اورژانس و فوریتهای پزشکی

سریال پزشکی خوبی نیست چند روزه که پخش نمیشه نمودونم دلیلش کیفیت پایینشه یا دلیل خاصی داره

توی خبر بالا نوشتن نسخه ایرانی سریال پرستاران .اینو درست گفته بیچاره چون ما هرچی ایرانیشو میگیریم کیفیت نداره

احسنت به این صداقت تهیه کننده.!!!!!!!

درضمن اگر کسی آشناست یک توضیحی هم در مورد اکشن بده چون من چیز اکشنی ندیدم.!!

من نظرات خوندم و سریال رو هم دیدم واقعا این خوب نیست که کار ضعیف بدیم بیرون چون سریال های ساخته شده در ایران مثل مختار نامه/حضرت یوسف و امام علی/ کلاه پهلوی/فاصله ها/پایتخت و....از کیفیت بالایی برخوردارند و حتی اگه مبلغ این سریال پایین بود بهتر نبود دو قسمت بسازیم ولی عالی تا اینکه 13 تا قسمت دمه دستی.

پاسخ:
تا جایی که من میدونم این فیلم اکشن نیست !
اکشن یعنی فیلم «بی مصرف ها 2» سرشار از صحنه های اکشن .
برای اینکه کمیّت بالا بره مجبورند گاهی اوقات سریال کم کیفیت بسازند .
کد خبر: 1721517
بازدید:
نظرات :
تاریخ مخابره : ۱۳۹۱/۷/۲۶ - ۰۸:۵۶
فرهنگ و هنر
نسخه ایرانی سریال"پرستاران"/
"ستاره حیات" کلید خورد/نخستین سریال اکشن پزشکی
تهیه‌کننده "ستاره حیات" به کارگردانی جواد ارشاد از کلید خوردن این سریال به عنوان نخستین مجموعه اکشن پزشکی خبر داد.
"ستاره حیات" که به‌عنوان یک پروژه الف برآورد شده، درباره یک ناحیه از اورژانس کشور است و داستانش پیرامون زندگی مسئول این پایگاه سلیمان میلانی می‌گذرد. این مجموعه علاوه ‌بر نمایش زندگی خصوصی او به همراه همسر و فرزندانش و ماجراهای شخصی تکنسین‌های اورژانس، در هر قسمت شاهد دو ماموریت اورژانسی هم هستیم.
این چیزی بود که من خوندم اگر ممکنه در مورد ایت تقسیم بندی توضیح بفرمایید ممنون می شوم
پاسخ:
سلام
ممنونم که متن خبر رو اینجا قرار دادین .
قبول دارم که توی اخبار گفته میشه که این سریال الف ویژه هست ولی من به شخصه قبول نمیکنم . چون معمولا سریال های الف ویژه که تاحالا ساخته شدند آثار ماندگاری بودند و هستند مثلا فیلم مختار نامه الف ویژه بوده و ساخته شدن این سریال حدود 10 سال زمان برده (و قطعا هزینه خیلی زیادی هم صرف ساخته شدن این سریال شده) و اصلا قابل قیاس با سریال ستاره حیات نیست !

من  در یک سایت خوندم این پروژه بعنوان پروژه الف بوده می خواستم بدونم پروژه الف یعنی در چه سطحی باید ساخته می شده و اگر منظورشون با کیفیت باشه واقعا همین امشب در صدا و سیما رو گل بگیریم بهتر از فرداست(در سایت خبر انلاین)

اگر کسی توضیحی در این رابطه میدونه ممنون می شم بگه

پاسخ:
سلام دوست عزیز
به نظر من این فیلم الف ویژه نیست چون جایی نشنیدم که این فیلم جزء پروژه های الف ویژه باشه ( اگر کسی از منبع معتبر این خبر رو خونده لینکشو بده ) و همچنین اینکه با توجه به وضع اقتصادی صدا و سیما بعید است که هزینه های زیادی صرف این فیلم شده باشه .
باتشکر

سلام شب بخیر

کاش این سریال رو میدادن به فخیم زاده .واقعا به پرسنل جون میداد .آقای ارشاد فرصت یک کار خوب رو  از بازیگران این سریال گرفت .

من خدا شاهده نفهمیدم سریال طنز یا اجتماعی .جایی به کمدی میخوره و یه جا اشک ادمو در میاره.شوهر ستاره خانم هم نیروی انتظامی بوده مرده .

راستش طوطی نقششو بهتر از بچه که توی سایت نوشته بودند نوه آقای محجوبه بازی میکنه

 

پاسخ:
سلام
این فیلم سفارشی هست برای تبلیغ اورژانس و ممکنه کم و کاستی هایی هم داشته باشه و حالا کمی زود هست برای اعلام نظر بطور قطعی !

کارگردان های بزرگ معمولا با ایده ی خودشان سریال یا فیلم میسازند نه اینکه به آنها تحمیل بشود ...
از ماست که بر ماست!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ:
بله ...
سلام.فرهاد بشارتی فقط نقش قلقلک رو با مرحومه پوپک خوب بازی کرد و پس از سالها در این سریال باز منو یاد اون سریال انداخت چون دقیقا همونطوری بازی میکنه.در مورد ی کارمند یزدی هرچی فکر میکنم تشابه کاری و فکری با بشارتی رو نمی فهمم.
پاسخ:
سلام
خداوند پوپک گلدره را بیامرزد ...

سلام.این سومین وبلاگی که میبینم در مورد سریال ستاره حیات نظر ات مردم را منعکس میکنه .نکته مشترکشون نظراته که به نظر شبیه میرسه .ولی چیزی که من میبینم ما سریال های خوب هم داریم واصلا نباید این سریال را با سریال دیگه در یک ردیف قرار بدهیم.این یک سریال که فکر کنم صدا و سیما برای خالی نبودن   پخش  ساخته شده چون اصلا روال مشخصی نداره و در مورد پرسنل پزشکی هم خوب نپرداخته یعنی نه اهمیت حضور و نه سختی شرایط کارشون رو گفته . مثلا شما در سریال پایتخت خیلی قشنگ با شغل کارگز یا راننده  و سختیهاش روبرو می شدید ولی پرسنل در این سریال فقط رانندگی میکنن و درگیر همکراناشونن عمدتا.ولی من یکبار برای مادرم اورژانس اومد دارو که اصلا نزدن و گفتن خودتون ببرید تا ما ببریم هیچ فرقی نمیکنه و ما بعلت عدم آشنایی با بیمارستان موندیم چکار کنیم!!

راستشو بخواهید من هنوز هم به اهمیت وجودشون پی نبردم ولی این سریال هم چیز جدیدی نداشت.

در مرود این سریال با ید به ضرغامی عدد پایینی رو داد ولی انصافا به پایتخت با حضور تنابند ه و مقدم عدد بالای 17 داد .نکته آخر اینکه مسئولین سیما نباید سرمایه های مردم رو هدر بدن و با این پول یک مستند می  ساختن ارزش بیشتری داشت  .بنده ریشه اینکار را عدم پاسخگویی مسئولین و سازندگان به مردم را می دونم .اگر یکبار پول ساخت را مسئولین و سازندگان و کارشناسان و بازیگران و...کم کنند مطمئن باشید همه تلاش میکنند بهترین اثر نشر پیدا کنه.

پاسخ:
سلام دوست عزیز
نظر شما محترم است و قطعا برخی از ایراد هایی که گفتید به فیلم وارد است ولی برای قضاوت کمی زود است ...

من شوهر خواهرم  توی امبولانس کا رمیکنه اون میگه خیلی کارشناسی نیست و یکجوری به اونها توهین کرده ولی من فیلم ضعیف با اینهمه ارتباط عاشقانه که به نظر میاد رد و بدل می شه دوست ندارم مثلا جواهری در قصر با اینهمه تکرار باز هم دوست داشتنیه و فیلمبرداری جالبی داره یا سریال پرستاران که در همین رابطه است.یکی از دوستان گفته فیلمبرداریش ضعیفه من هم نظرم همینه .فکر کنم کارگردان و تهیه کننده نتونستند یه اثر خوب از خودشون بجای بگذارن یا از فیلمبردار و بازیگر ها بخوان.

راستی زن و شوهرن !!!!!.جالبه برام .علت ضعفش نمی تونه این باشه ولی مطمئنا تاثیر داشته .کاش صدا و سیما بعنوان سفارش دهنده بیشتر دقت میکرد و از مسئولین آمبولانس هم نظر خواهی میکرد البته اسم دکتر خیلی داشت ولی چرا اینجوری دراومده. یک خورده بو داره

یکی از دوستان گفته سه قسمت اول رو دیدم می خواستم بگم اگه بقیه اش را نبینی چیزی رو از دست ندادید چون دقیقا خواهرم همه وقایع را حدس زد چون نگاهاشون معلومه کی از کی خوشش میاد و بقیه داستان......از بازی هما ارشاد هم خیلی بدم میاد اصلا خوب بازی نمیکنه و مصنوعی .خدا کنه رابطه ای نباشه که حالم از این جور کارها بهم میخوره که آبروی صنعت سینما و فیلم سازی یک کشور رو به بازی میگیرن.

پاسخ:
سلام
 نظر شما محترم است .
با تشکر

سریال گیرایی نیست . حادثه ها بهم   و به داستان سریال ربطی نداره و من هنوز داستان فیلم رو متوجه نشدم.نقش ستاره رو کی بازی کرده نشناختم . راستی این شخصیت که لات بازی در میاره دیگه کی بود که الان نوچه داره .من فکر میکنم فصل این نوع کارها گذشته چون با روند کار همخونی نداره

بنظر من این سریال شتاب زده و توسط افراد ناشی ساخته شده .

من به دوستان سریال حادثه که درحال پخش هست رو توصیه میکنم

پاسخ:
ممنون دوست عزیز

سلام جالبه توی توضیح بالای صفحه هم نوشتید مالک قصد تصرف زمینشو داره

بابا بخدا این حقشه چرا یه جوری فیلم رو هدایت میکنید که مردم باید به دولت ببخشن

در قسمت پیش که طرف زمینشو داد و همه مسئولین خوشحال شدن

این ضعف نویسنده رو میرسونه جالبه پنج نفر هم بازنویسی کردن

پاسخ:
سلام
توضیح بالا رو از سایت رسمی کپی کردم و اینجا قرار دادم .
با تشکر

من سریال را سه قسمت اول دیدم

بنظرم باید نظر اورژانس و پرسنلش رو در این مورد فهمید  ولی من بعنوان مخاطب عام نمی پسندم چون جذب کننده نبود مثلا نقش داداش سینا و ارتباط عاطفی که رد و بدل می شه اصلا به روند داستان کمک نمکنه و خانواده هایی که چنین افرادی را دارند عذاب میکشند و یکی از فامیلهای ما دقیقا بخاطر همین از این سریال بدش میاد.و یاروند فیلمبرداری بنظرم ضعیفه چون از چیز هایی فیلمبرداری میکنه که نیاز یا اولویت نیست و فقط در ذهن بیننده یک فکری را ایجاد میکند که اخرش میفهمه پوچ بوده و حس بدی را در بیننده ایجاد میکند

در مورد گریم هم به نظر نتونسته گریم های دلخواه را ایجاد کند چون من یک فیلم در مورد بیمارستان دیدم خیلی قشنگ پای طرف قطع کردن و اصلا شما تشخیص نمیدادی.

درمورد تهیه کننده که هیچی نفهمیدم ولی کارگردان ضعیف بود و من بعنوان بیننده توصیه میکنم در اینطور سریال ها که بنظر اولین تجربه سیما هم هست به ادم های تراز اول و با تحقیق انجام شود و خانم بانک توکلی و ارشاد هم بعنوان دستیار در کنارشان باشند

در پایان  اینهمه اسم دکتر در این فیلم کجا بودن. چون فیلم با اینهمه کارشناس باید ارزش جهانی داشته باشه نه اینکه دوست اورژانسیمون اینقدر ناراحت بشه ولی من از طرف خودم از پرسنل این سازمان زحمت کش تشکر و ارزوی موفقیت دارم

پاسخ:
سلام دوست عزیز
کمی شناب زده قضاوت میکنی ...
شما 3 قسمتشو دیدی و هنوز نمیشه بطور قطعی در مورد کل قسمت ها قضاوت کرد .

سلام  من سریال رو  کم و بی ش می بینم ولی بازیگران مصنوعی بازی میکنن اعم از دکتر تا همراه مریض که باید  مضطرب با شه که اصلا نیست .راستی بعضی از افراد در این فیلم  خیلی دیگه تکراری بازی میکنن خانم ثریا قاسمی واقعا از بزرگان است ولی بازی ایشان با سریال در پناه تو  که بیست سال پیش بود چه فرقی کرده است و خیلی دوست دارم جوابشو از خودشون بپرسم

دوستان میگن کارگردان و تهیه کننده زن و شوهرن .اگه واقعا اینجوری باشه  به سفارش دهنده های این سریال باید مدال داد چون  درایران هیچ چیز فامیلی به نتیجه نمی رسه بلکه این اختلاف سلایق که باعث رشد میشه

آقای ارشاد به چه چیزی در خانم هما ارشاد اعتماد کرده که ایشان رو  در این نقش قرار دادن چون  فقط رابطه  رابطه بنظر می رسه

راستی اقای تاج بخش  که زمینش رو میخواد مگه اشکالی داره که آقای میلانی نفرینش میکنه

فیلمبرداری اصلا حرفه ای نیست و من تاریخچه ای در زمینه سریال های اجتماعی از آقای شهبازی ندیدم

یه سوال دارم برای اینجور سریال ها چقدر هزینه می شه؟؟؟

می خوام بدونم با این پول چکار می شد کرد چون در روزنامه یه روز همین تبلیغ رو دیدم که نوشته بود با هزار تومن چی میشه بخری که آخرش رسید به محک و خیلی برام دوست داشتنی بود و واقعا اگر کسی میدونه بگه ببینیم  کار بهتری هم می شد یرای اورژانس تهران کرد

راستی  چرا لهجه دار کردن بازیگر ها رو و من و خانوادم نتونستیم دلیل این را بفهمیم و رابطه بین حوادث و روال داستان را نفهمیدم و بنظر قاطی پاطی می اید ولی سریال پرستان رو خیلی دوست دارم و در ایران هم توصیه میکنم فیلم برف های روی کاج را ببینید

متشکرم

پاسخ:
سلام دوست عزیز
من هم بازی بازیگران رو در این فیلم نمی پسندم و به نظرم این سریال صرفا میخواسته اروژانس رو به مردم معرفی کنه و زیاد توجهی نداشته که درامی در فیلم شکل بگیره .
در مورد هزینه ی این فیلم های هم من اطلاع دقیقی ندارم ولی مطمئناً با هزینه ای که صرف این سریال شده ، سریالی بهتر از این هم میشد ساخته شود ...

سریال بدون کارشاسی اجتماعی و روان شناسی و در سال 2013 حیف اینهمه استفاده ایکه از تجهیزات بدون متخصصین سیما شد.

خجالت آور بود .بعدش میگیم چرا مردم تلویزیون نمی بینن

پاسخ:
به نظر من هم افراد غیر متخصص توی فیلمسازی باعث میشن مردم از سینما و تلویزیون زده بشن ...

سلام خیلی ضعیف و مزخرفه

واقعا ما توی کارمون اینطوری هستیم

تازه فهمیدم کارگردان و تهیه کننده زن و شوهرم  واقعا هیچکی نیست نظارت کنه چی می سازن

شبکه سه بعد اونهمه کارهای قشنگ واقعا کسی نبود این سریال بی خود و ابدوغ خیاری قبلش ببینه

من خجالت کشیدم!!!!!

 

پاسخ:
سلام .
بلاخره بعضی آثار دیدنی و پرطرفدار میشوند بعضی هم کم بیننده و بی طرفدار .
ولی هنوز برای قضاوت کمی زود هست .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم