یادداشت های سینمایی

نگاهی به آثار سینما - تلویزیون - تئاتر

آخرین نظرات

ساخت این مجموعه ارزشمند چهار سال به طول انجامیده است و تیم سازنده ۱۵۹۸ روز را در گرم ترین و مرطوب ترین نقاط کره ی زمین مشغول فیلم برداری و ضبط این مستند بودند و در ۷۹ کمپ مختلف در ۲۷ کشور قاره ی آفریقا حضور داشتند. آن ها از ۲۱ نوع دوربین مختلف برای ضبط این تصاویر به یاد ماندنی استفاده کرده اند...

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

“Africa” یک مستند هفت قسمتی است که محصول مشترک BBC و Discovery است و سازندگان این مجموعه همان سازندگان موفق “Planet Earth” و “Life” هستند.
ساخت این مجموعه ارزشمند چهار سال به طول انجامیده است و تیم سازنده ۱۵۹۸ روز را در گرم ترین و مرطوب ترین نقاط کره ی زمین مشغول فیلم برداری و ضبط این مستند بودند و در ۷۹ کمپ مختلف در ۲۷ کشور قاره ی آفریقا حضور داشتند. آن ها از ۲۱ نوع دوربین مختلف برای ضبط این تصاویر به یاد ماندنی استفاده کرده اند.
آنها ۲۰۰۰ ساعت فیلم گرفتند و از ۵۵۳ دوربین به کار گرفته شده تنها ۸ دوربین مفقود یا خراب شده است که این خود یک رکورد است!
یک قسمت این مجموعه, مخصوص مراحل ساخت این مستند بوده و تلاش طاقت فرسا ی این گروه را از ابتدا نشان میدهد. بقیه ی قسمت ها به موجودات عجیب و کمیاب و رمز و راز رفتار های آنها میپردازد و ما را همراه با این موجودات به صحرای گرم “کالاهاری” , جنگل های مرطوب استوایی و حتی کوهستان های پوشیده از برف این قاره میبرد.
برای فیلم برداری این مجموعه از یک سیستم دوربین جدید و کاملا پیشرفته استفاده شده است که برای فیلم برداری در شب از نور ستارگان استفاده میکند و از هیچ چراغ یا لامپ مصنوعی استفاده نمیشود که این به طبیعی تر شدن و زیبا تر شدن تصاویر در شب خیلی کمک میکند.


گفته میشود برای ساخت این مستند حتی از “planet earth” هم بیشتر وقت و هزینه صرف شده است.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم